2011. július 30., szombat

Gyereknélküli nyaralás Horvátországban 6.

Hatodik nap

Reggel összepakolunk, 9-re minden bent van pöpecül az autóban. Majd...
… rájövünk, hogy még van egy napunk, és nem értjük hol hagytuk el...

Ezért elmegyünk a recepcióra, kifizetjük a szállást még egy éjszakára és visszanyitjuk a sátrat. Még jó, hogy csak feldobós!
Gyors megbeszélés után elhatározzuk, hogy megnézzük Rijekát, ebédelünk valahol, aztán délután pihenünk, majd este elmegyünk a jazzkoncertre, amit az egyik kávézóban rendeznek.
Indulunk is, Rijeka 24 km-re van Moscenicka Dragatól.
Útközben tengerparton haladunk, gyönyörű villák sorakoznak a parton. Különösen szép Volan és Icici település. Áthaladunk Opatiján is, egy következő nyaraláskor biztosan bemegyünk még.
Rijeka már messziről felismerhető: a kikötőben iszonyú magas daruk állnak, a város felhőkarcolói is messziről látszanak.

Bent nem találunk parkolót, pedig több helyen is nézelődünk, de mindegyik tele van. Ezért elmegyünk a város új plázájába. Ott van parkoló, ráadásul ingyen. (Ha valaki ott akarna enni: többféle étkezde van, elég jó áron, van egy „rendes” főtt ételes ételbár is.

Nézelődünk, majd elindulunk vissza a városba, és a buszpályaudvar melletti hatalmas parkolóban találunk helyet (4 kn/h).

Itt egy kis hajó"parkoló" is van. Kis sétára indulunk: megnézzük a piacot (nagy a
választék mindenféle zöldségből és gyümölcsből),

a Színház parkot (a színház és az előtte lévő park, körülötte szép házak) és a kikötőt (nagy személy- és autószállító kompok, halászhajók, kisebb magánhajók). Visszafelé bemegyünk egy konobába (Konoba Rijeka), de nincs angol nyelvű étlap, a pincér meg nem ér ránk, ezért átmegyünk egy sarokkal odébb, a Mornar konobába. Azonnal kapunk étlapot, rendelünk is, és kb. 5 perc múlva ott is előttünk a kaja (paradicsom és halleves, mindkettő finom, 15-20 kn). A második fogás is megérkezik már a leves közben. Minden elismerésem a szakácsnak és a két pincérnőnek! Sürögtek-forogtak, mindenkit pikkpakk kiszolgáltak. Miközben ettünk, érkezett egy csoport is, kb. egy busznyi társaság. Pillanatok alatt leültették őket, és a többi vendégről sem feledkeztek el továbbra sem. Szuper volt a kiszolgálás. Mindketten mixed grillt ettünk, ez volt az első hely, ahol felajánlották, hogy a salátámat beszámítják a főétel árába, mert krumpli helyett kértem (magyarul nem adnak krumplit, adnak helyette salátát). Még szuperebb...
Fizetés után (212 kn) visszasétáltunk a Színház parkba.

Jól tettük, mert teljesen kiürült, lehetett nézelődni. Utána vissza az autóhoz és indulás a kempingbe sziesztázni.

A sziesztához be kellett húzni az ajtót, mert szakadni kezdett az eső. De hamar elvonult szerencsére.
8 óra körül elindultunk a jazz koncertet meghallgatni és még némi szuvenírt vásárolni. (Sikerült megvennem azt a kagylóhéj karkötőt, amit előző este kinéztem - 30 kn)

A partról hallgattuk a zenét, horvát művészek vendégszerepeltek.

Éjjel természetesen hatalmas vihar volt, csak úgy dörgött-villámlott...