2011. október 25., kedd

Téli-kabát 1.

Hordozóskabát-gyűjtő vagyok...
Vagyis nem, csak kettő van, egy vékonyabb-őszi varrónős és egy vastag-téli sajátkézi. (Ja, és egy brutálmeleg kínai vattakabátból, szigorúan csak szánkózni.)

Most a vastag téli hoztam:
A mamamin a Hordozás télen (1.) topikban találtam egy jó szabásmintát hordozós kabátra. Amikor kezdett hideg lenni, vettem a turiban egy viszonylag normális kordbársony kabátot (kb. 2000 forintért), és elhatároztam hogy csinálok belőle kabátot. Én, a bénabéla... Kézzel varrva...
Kerestem anyagot a betoldáshoz, találtam is: Juli egyik kinőtt csíkos kordbársony nadrágját. Szétvágtam a szárait, kicsit keskenyítettem lefelé, és megpróbáltam egyformára szabni a két toldást.
Kimértem a kabáton, hogy kb. hol kell kivágni (egy arasznyira a gallér alatt, kb. 40 centi hosszan kétoldalt), majd a gyerekek altatása után nekiveselkedtem.


Kivágtam, kézzel betoldottam...
... és hordtam több mint két évig. Mostmár nem hordom, de prototípusnak tökéletes.
Amikor készen lett, még látszott hogy finomítani kell rajta, mert nagyon ronda volt, és kicsit befújt a szél. Ezért került rá felülre egy duplán hajtott csík a kordnadrág maradékából, lentre pedig gumit varrtam, hogy kicsit összehúzza a gyerek nyakánál-hátánál.



Belülről ilyen "cseppetsemszép", de nem baj.
Igényesebbek varrhatnak bele még bélést, nekem nem volt már arra energiám, és aztán elmaradt, mert így is tökéletesen szuperált.

Tapasztalatok:
- a gyerek egyáltalán nem fázott benne, rendes otthoni ruhában indultunk mindig útnak.
- az egész elkészült kb. egy éjjel alatt (este 9-től hajnali 2-ig, de én nagyon béna és lassú vagyok ilyen dolgokban).

További ötletek, linkek és egyebek később...

A 2. rész itt van.

3 megjegyzés:

  1. Hehe, én is kézzel bénáztam a turis kabátot hordozósnak :D Persze, éjjel, mikor máskor :)

    VálaszTörlés
  2. Tök ügyes vagy! Kézzel az egészet megvarrni, nem semmi. Nekem egy kabátom szét van bontva, egy másikhoz meg vettem toldást 101 ft-ért, lehet, hogy meg kéne varrni?

    VálaszTörlés
  3. Valerka: gyere el a klubba egyszer, megvarrajuk hamargyorsan ;)

    VálaszTörlés