2012. február 7., kedd

Szemem fénye

"Az emberek úgy beszélnek a bánatról, mintha az valami puha, nedves, könnyes valami lenne. Pedig a mélységes, valóságos bánatban nincsen semmi puhaság, a valóságos bánat, az igazi gyász és fájdalom kemény, mint a kő, és éget, mint a tűz. Kiégeti a szívet, sziklák súlyával összezúzza a lelket. Mindent elpusztít, és hiába, hogy a szíved dobog tovább, hogy a tüdőd nem áll meg pumpálni, meghalsz. (...) Minden, ami addig biztos volt, amit valóságnak hittél, véget ér."


Ha azokról lenne szó, akikről nemrég írtam, akkor többes szám dukált volna.
De most nem róluk...

Hétfőn pszichológus barátnőmmel a Tábitha házban jártunk: a Szemem Fénye Alapítvány törökbálinti gyermekhospice házában.
Mire számítottam?
Nem tudom. De profizmust, elképesztő szakmai elkötelezettséget és empátiát találtam.

El tudjátok képzelni, hogy egy gyermekhospice házban dolgozzatok? Ugye, hogy még az elszánt fehérköpenyes barátnőimnek is torkán akad a falat?

Az Alapítvány ápolási igazgatójával beszélgettünk, ki-ki a maga "projektjét" osztotta meg. (Én a hospice-dúla ötletemről beszéltem, és több kérdésben is megerősítést kaptam. Death doula, ha valaki nem tudná mi az. Én nem teljesen így képzelném az én "szolgáltatásomat", de kb.)

Mutatott nekünk egy memory boxot, amely egy emlékdoboz a szülők számára. A kórházban  általában hiányoznak az eszközök ahhoz, hogy a szülők emléket vigyenek magukkal a babáról (gyermekükről), illetve ahhoz hogy méltóképpen búcsúztassák el. A dobozban fényképezőgép, karszalag, kisruha, gipszöntő készlet (a kezecskék és lábacskák megörökítéséhez) található.
Az Alapítvány munkatársai minden kórházba szívesen elmennek bemutatni ezt a dobozt, ahol fogadják őket. Azt gondolom hogy jó lenne, ha minden olyan osztályon lenne a dobozból, ahol gyermekhalál előfordul.

A segítő-típusú olvasóknak: az Alapítvány minden hónapban megjelenteti a CHARITY magazint, mely az újságárusoknál kapható. Mennyiért? 150(!) forintért... A bevételt a két gyermekhoscipe házuk fenntartására fordítják.

Terápiás játékokat is várnak a házakba, ha neked van valamid, keresd őket! (Lapozgatás közben láttam, hogy szobalétrát is keresnek, szóval egész egyszerű dolgokra gondoljatok.)

Öltözz pirosba! nap - február 17-én

(Kellene egy befejezés-levezetés, de nagyon késő van, már nincs rá kapacitásom...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése