2012. április 23., hétfő

Fonalfestés

Az ehavi fonalak között volt a Reatex Calypso fonala, mert a többiek lelkesedését megirigyelve én is akartam fonalat festeni.
A "tepsis" módszer a kizárólag az üdvös nekem, mert egyszerű, gyors, nem "maszatol". Régebben batikoltam, lábasok, befőttes üvegek... Na, ezt már nem, ahhoz túl sokan képesek kiborítani, szétkenni...
De ehhez az egyszerű módszerhez is egy nyugalmas napot találtunk, mert Emmi vendégségben volt :)
Letekertük a fonalat Julival, beáztattuk mosószódás vízbe. Aztán festéket kevertünk (zöld, piros, sárga). Majd a kifacsart fonalat tepsibe raktuk és meglocsoltuk enyhén lucskosra a festékekkel. Volt amit hígítottunk is, így 5-6 színünk lett a végére.

Azután kicsit lenyomkodtuk, hogy beleérjen mindenütt a festékbe, majd lefedve betettük sülni (150 fok, 60 perc). A hűlés után kiszedtem, fixáltam (1 ek só/l). Nem értem miért, csak sárga színt engedett...



Útközben valahol eltűnt a zöld, nagyon kis foltokban néhol azért látszik...

Kb. fél nap alatt száradt meg, közben többször átfordítottam.


Ilyen lett feltekerve. Szerintem nagyon szép. Már csak egy kis zöld hiányzik belőle...





Tapasztalatok:
Tényleg nagyon kevés kell a festékből, kb. 1 kávéskanálnyit hígítottunk fel, egy tepsire fél deci vízzel.
Később olvastam vissza kedves barátnőm segítő levelét (köszi!!!), ahol azt írta, hogy a sütő hőfoka 180-190 fok legyen... így is jó lett, majd legközelebb feljebb veszem.
Nagyon figyelni kell a gombóc letekerésénél (motring készítése), mert a festés-sütés-szárítás-forgatás során sok lehetősége van gubancolódni. Az a motring volt egyenletesebb, amelyiket a létra segítségével (a kapaszkodóra tekertem) csináltunk. Nagyságrendekkel könnyebb volt feltekerni a végén mint azt amit kézre tekertünk az elején.

A lányok rögtön lecsaptak rá, nekik lesz belőle valami :) Bár Juli pedzegette, hogy nagyban festene és eladná a "termést"...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése