2012. július 1., vasárnap

Aktív hétvége...

Ezen a hétvégén sikerült a házban annyit végezni, mint máskor egy hónap alatt se.
Fentre rolót szereltünk, szépruháknak való akasztósínt, csomó képtartót szanaszét.. Hátul rendet raktunk a fáskamrában, átpakoltuk, selejteztünk.
Én lent a kertben minden reggel csináltam valamit... Locsolás, metszés, gyomlálás, paradicsomkötözés... (Vasárnap a holnaptár szerint víznap volt, ezért a lányok iszonyú nagyot pancsoltak. A képek nem publikusak :))))
Megjegyzem, hogy a mulcsozás olyan hatékony, hogy a tegnap reggeli locsolás után ma reggel még nedves volt a föld, annak ellenére, hogy tegnap a teraszon árnyékban 36 C fok volt! (Bent 32, ami eddig példátlan.)


Reggeli kép, minden fontos rajta van
A reggelek a legjobbak, annak mondom aki nem tudná :) Ha elég korán kelek, akkor sikerül a kerti munka előtt még kicsit olvasni, meginni a kávémat...

A lányok elég későn (8 - fél 9) körül kelnek, nem zavarnak be a reggeli nyugalmamba. Éppen ezért sokkal nyugodtabban, együttműködőbben tudok velük foglalkozni. (Haha, semmi stressz, semmi sietség!)

Egy kép a kertből: zöld karolópók :) A színe gyönyörű halványzöld, a mérete kb. fél centi lábakkal együtt. Emma sikítva jött be, hogy pók van az asztalon (vadregény... khm...)
Úgyhogy megnéztük milyen szép, lefotóztam és kinéztük a könyvből is (bár én tudtam a nevét), és Emma máris megszerette. Imádom a gyerekek természetességét. (Ismeretlen= félelmetes vs. ismerős=biztonság.)

Pók barátunk (már a neve is szép, nem?):
Zöld karolópók


Tegnapi élmény az is, hogy a darazsak "elleptek" minket: a teraszon, a ház oldalánál, mindenütt az eddiginél sokkal több repkedett. Én alapvetően nem félek a darazsaktól, de van az a mennyiség, ami már átlépi az ingerküszöbömet és előveszem a fújót... Nem találtam viszont a fészket, ezért nem is volt mit fújni, csak a lányokkal beszéltük meg újra a szabályokat (nem hesegetünk, nem sikítunk, megnézzük a falatot mielőtt bekapjuk).
Ma reggel viszont, ahogy a teraszon le akartam ülni a székre, kiröppent 2 darázs: valamikor építettek egy kicsinyke fészket a szék aljára. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!
És a ház oldalán a tető alatt is megtaláltam egy nagy fészket (nem tudom, tegnap a félelemtől nem láttam?!), és fájó szívvel lefújtam őket. Hülye vagyok valószínű, de sajnálom az élőlényeket megölni (kivéve amit megeszek), és engem úgy tanítottak, hogy az elpusztult darazsakat meg kell nézni, el is kell taposni, és a levert fészket is. Hát, ez nem a kedvenc elfoglaltságom, na.

A munkás hétvége része még, hogy feljött a faluból egy mélyszegénységben élő asszony, aki minden lomot el szokott vinni, és elvitte a felesleges holmikat (elromlott szivattyú, régi mosogató, vaddisznóbőrök...) Nagyon hálás vagyok neki (bár ő azt hiszi hogy neki kell hálásnak lennie), mert ezeket a dolgokat mi csak nehezen tudtuk volna eltüntetni innen.
Ha valaki olvassa és van felesleges porszívója, a hölgy szívesen elfogadná. Nem baj ha régi, hangos vagy zörög.
(Tudnivalók: a hölgy egyedül nevelte fel a két gyerekét, majd a lánya nagyon fiatalon teherbe esett és hazaköltözött mert a fiúja otthagyta. Aztán a hölgy fia is visszaköltözött hozzájuk a 4 éves fiával, mert a felesége bepasizott és lelépett. Most 3 felnőtt meg 2 gyerek nyomorog az állami juttatásokból /gyes+csp./ meg a nő fia dolgozik, a nő igyekszik mindent elvállalni és iszonyúan képes megalázkodni minden kis "alamizsnáért". Szegények, omladozik a házuk, de rend van, tisztaság, mindig van főtt kaja a gyerekeknek. A gyerekek rendes, tiszta ruhában járnak, a felnőttek törődnek velük. (Az más kérdés, hogy a fiúcska kicsit megzakkant mióta elment az anyja. De ezt értjük.)
Elszomorít, hogy emberek ilyen hendikeppel indulhatnak, és nemcsak maguk, hanem a gyerekeik is, és viszik tovább-tovább magukkal. Higgyétek el: putriból indulni, kölcsönökből élést látni, tapasztalni hogy néha tényleg nincs kaja - borzasztó cipelnivaló egy gyereknek.
Szóval, porszívó :)))

És, mivel a "rendes házunk" egyik akadálya eddig az volt, hogy a brutálnagynehézésrégi - viszontnemhasználhatómertbüdös komóddal nem tudtunk mit kezdeni, azt is felajánlottam tűzifának az előbb említett asszonynak, aki örömmel elfogadta és megígérte hogy elviszik. Szuperhűha!
Neki is láttunk tegnap a még tavaly beszerzett komódot összerakni (munkamegosztás: férj és Juli szerel, Emma néha segít, P. azzal segít hogy nem szól bele, és inkább horgolja Juli bikinijét (erről később).
A hasz.ut. 45 percre tippelte az összeszerelési időt, ez gyerekekkel nehezítve 3,5 óra lett :))) De elkészült és csodaszép, és nem büdös! Horgolok mindjárt levendulászsákot és belerakom, és akkor jó illatúak lesznek a törölközők és a konyharuhák :)

Először a fiókok készültek el

A váz (a piros folt a naplemente tükröződése)

Ugye szép?!


Még készült egy bikini is a hétvégén, arról külön írok, mert a ravelry-re is szeretném felrakni... De egy kép kedvcsinálónak:

A bikini egyik cicije :))))
Upd.: a hétvégéből kihagytam a pénteket, amikor a karatetáborvégi vizsga volt. Kérem szépen, a lányom sikeresen vizsgázott narancs övre. Király!



3 megjegyzés:

  1. Pedig írtam... elküldtem.. hova lett...
    oda vagyok a komódért, akármennyi időt megér az összerakása:)és levendulaillatért kiált.
    Porszívó lehet hogy van, holnap este, vagy szerdán többet tudok mondani, mert Bicskén van, ha van.
    Amikor ilyen fördőrucikat látok, akkor épp lányra vágyom:D

    VálaszTörlés
  2. Komód tényleg tuti, és fa, csak a hátulja pozdorja (vagy mi). És leárazáson vettük, amitől még tutibb ;)

    A levendulászsák elmaradt a dupla cicifix miatt, de megérte, mert a csajok boldogan rohangáltak melltartóban - bugyi nélkül :))))))

    Porszívót köszi :) Újabb fejlemény, hogy este beállított egy rendőr bácsi, hogy feljelentették a nénit, hogy betört hozzánk...
    Nem teljesen függ össze, de pár éve kiraboltak a Deák téren, utána a tér sarkában osztozkodtak... Mikor hívtam a rendőrséget és mondtam hogy ha gyorsan jönnek el tudják őket kapni, biztos nagy fogás lenne mert gyakorlott bandának tűntek, azt mondták: ERRE NINCS KAPACITÁSUNK...
    Mindegy, lelkiismeretes rendőr, megnyugtattuk, köszi hogy vigyáz ránk :)

    VálaszTörlés