2012. augusztus 22., szerda

Aranyvesszőfű

Egyik barátnőm megfogalmazása szerint én vagyok az, aki nemcsak zacskóból ismeri a növényeket. (Köszi :))

Hát, valóban, ismerek párat, mert beleszülettem, belenőttem és felnőttként is tanulom.

Ildi blogján olvastam már, hogy ő szedett szárítani az aranyvesszőfűből, de nekem nem volt érkezésem csak tegnap reggel.  (A növényeket általában reggel kell gyűjteni.)
Szedtem egy nagy csokorral, (víz nélkül) vázába tettem száradni.

Látszik, hogy reggel volt még: rend van a teraszon :)))) (Háttérben a horgoláshoz előkészített nyugszék, amin azóta sem horgoltam...)

Száradt a fű, de ma nagy szél kerekedett és fellökte a vázát (szerencsére nem tört el), ezért felakasztottam egy jó helyre a csokrot. Szerintem szép!

Az aranyvesszőfű (Solidago gigantea) kinyílt virágos hajtásait gyűjtjük, szárítjuk. Sok mindenre javasolják, vese- és hólyagproblémákra, menstruációs zavarokra, és általános méregtelenítőszer is.

Gyuri bácsi írt róla egy jó összefoglalót, és az adagolás is ott olvasható.

Hogy nálunk mi történik vele? Ami általában szokott: megszárítom, bezacskózom és ha kell isszuk, esetleg viszem másoknak ajándékba.

Amit nem írnak róla, de én szoktam használni: én ülőfürdő-mániás vagyok, minden bajt, náthát stb. megpróbálok kád vízben elkevert megfelelő gyógynövény teájával kezelni, vagyis pl. megfázásnál a fürdővízbe is kapnak hársteát. Lehet hogy ez butaság és egyáltalán nem működik, de ez van...

Kedves barátaim, ha kell nektek ilyen egy zacskóval, szóljatok, mert most nyílik, tudok szedni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése