2012. augusztus 22., szerda

Munkás szerda - fonalfestés

Aki festett már fonalat, tudja milyen jó játék! Csak megtippelni lehet, mi lesz az eredmény, vagyis igazi meglepetés.

Mi már kétszer festettünk fonalat, minkétszer pamutot és mindkétszer tepsiben.

A múlt héten viszont az egyik FB csoportban valaki feltett egy képet befőttesüvegben bodzabogyóval festőtő pamutfonalról.

Mivel a nyáron sikerült beszereznem egy pár gombolyag gyapjút, gondoltam kipróbálom. Ahogy Krilla barátnőm mondaná, bírja az optimizmusomat, mert se ötliteres üvegem, se bogyóm nem volt... Ecetet találtam a polc alján hátul mikor hagymalekvárt csináltam, só is volt itthon.

Tegnap a lányokkal, egy kosárral meg a két (múlt héten épített) tutajjal lementünk a patakhoz, ők úsztatni, én bodzát szedni.
Na, odaúton láttunk kökényt, galagonyát, csipkebogyót, de bodzát alig. (Voltak öreg bokrok széttördelve, kilapítva, nem tudom milyen "állatok" jártak arra...)

Végül úsztattunk tutajt, áztattunk szandált, Emma nyakig sáros lett (és bőgött, mert utál koszos lenni), de bodzánk nem volt... Mint már annyiszor, most is kihúztak a csávából: elmentünk egy kanyarra az éppen hazatérő férjemmel és a szomszéd erdőben találtunk bogyókat.

"Természetesen" a délelőtti taposómalom (mosás, ebédfőzés, rendrakás) miatt teljesen elfelejtettem a teraszon gunnyadó bogyókat. De este hopp, észrevettem, és nekiálltunk Emmával.
Nem volt ugye üvegem... Levágtam egy ötliteres vizespalack tetejét, abba tettünk alulra bodzabogyókat, kézzel összetörtem, rá az egyik motring fonalat.



Erre is bogyók kerültek, majd láttam, hogy a második motringra már neem lesz elég... Éljen az optimizmus...
Lementünk a kertbe, szedtünk aranyvesszőfüvet (hátha sárgára fest), majd a második motringot a bogyók tetejére tettük és befedtük a sárga virágokkal.


A sárga virágon sárga karolópók lakik

Majdnem kész
Két kancsó (kb. 2 liter) folyadék ment rá: víz, benne oldott só, ecet, citromsav (ez utóbbit nem tudom miért tettem bele, úgy emlékeztem hogy kell bele, de aztán nem...)

Emma lelkes

A végeredmény, kitámasztva, nehogy a mókus fellökje
Így marad kb. egy hétig, aztán meglátjuk az eredményt...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése