2012. november 24., szombat

Hogyan relaxáljak?

Ez volt a kérdés, egy anya-remélemhamarosankismama kérdezte tőlem, már majdnem két hete.
El is kezdtem sorolni az ötleteimet, majd leírtam, és aztán belefutottam abba, amibe általában: elkezdtem keresgélni és majd belefulladtam a kínálatba, mások szakiságába (értsd: én milyen gyakorlatlan tyúk vagyok típusú önsajnálat), a komolykodásba. Úgyhogy fel is adtam...
De nem hagy azóta sem nyugodni, mert választ akarok adni...
Mostanra jutottam addig, hogy ha nézőpontot váltok és nem ismeretterjesztő cikket írok "csak" magamról beszélek, azzal nem lépek senki tyúkszemére és nem jönnek a nekednincspapírod dumával (aminek erős vérnyomásemelő hatása van, vagyis egyáltalán nem relaxáló).

nekem illik ide ez a kép



Zene"terápia"
Pár évvel ezelőtt kaptam egy mp3 lejátszót. Azt hiszem, az volt abban az időben a világ legjobb ajándéka. Az aktuális problémáim vitték az energiát, mindig fáradt voltam és türelmetlen. (És kifelé kedves és mosolygós, ahogy illik...)

A kis szerkezet (ugyan már régi, kopott és béna a maiakhoz képest) azóta is mindig nálam van, és általában szól is: van rajta klasszikus muzsikától kezdve (Mozart, Bach) régi slágereken át a rockzenéig minden. Sőt, még hangoskönyv is (sok hangoskönyvet le lehet tölteni a MEK-ről).
A véletlen hozott össze kicsit több mint egy éve Simon Kata barátnőmmel, aki pszichológus és "véletlenül" éppen a zeneterápia a kedvenc kutatási területe...

Miben segít nekem a zene? Ráhangolódni a feladatokra, lejönni a feladatokról, egyik helyzetből a másikba helyezkedni, regenerálódni a segítő beszélgetések után. Falat képez a külvilág ingereinek, ha nem akarom hogy bejöjjenek, ezért segíti a koncentrálást, de ha arra van szükség, az ellazulást is.

Az anyaméh az elsődleges szocializációs közeg, a magzat nagyon korán érzékeli a külvilág zajait, bár a megfelelő szervek csak a 20. héttől alakulnak ki. "Szabad" (=nem butaság) együtt zenét hallgatni, táncolni kezdettől fogva.
(Egy  anya mesélte, hogy a baba egészen kicsi korától érezte, hogy egy bizonyos népzenére megnyugszik.)

Egy jó blogbejegyzés a zeneterápiától.

Dr. Varga Kata meglepetés konferenciáján hallottam, hogy ezt is kutatják most: intenzív osztályon fekvő betegek gyógyításában használják a módszert.

Egyelőre ennyi, mert vasárnap reggel van és anyai kötelességeimet kell ellátnom a másodlagos szocializációs közegben (család) :)))

Folytatás:
Légzés
Aromaterápia

Manipuláció
Megszokott tevékenység
Hobbi
Szépség
Szeretet
Lista

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése