2012. november 29., csütörtök

Spirálvirágot ígértem

Már nyáron megígértem hogy teszek fel képet és leírást róla, aztán elmaradt.

Az Over 100 crochet free oldalon "Crochet rose"-ként szerepel és letölthető az angol leírás. Bevallom én már nem emlékszem hol láttam először...




Én spirálvirágnak hívom, mert az egész egy csík, és tekeredik mint egy spirál.  Nem tudom van-e magyar neve, ez csak rajtaragadt :)

A kezdés x láncszemsor, de páros legyen. Cataniából 40 szem körül lesz tenyérben elférő de masszív virág, annál kevesebb szemből készültet nem lehet jól összetekerni. Vékonyabb vagy vastagabb fonalat ehhez lehet viszonyítani.

A fordulás után soremelés (2 lsz.), és minden 2. lsz-be megy 2 erp, végig /1. sor/. Utána forduláskor soremelés és minden láncszemívre megy 32 erp-3lsz-2erp. /2. sor/ 
Ha itt abbahagyjuk, akkor képződik a girland.Lehet belőle több színt összevarrni, szerintem nagyon hangulatos. Itt még csak leterítve fotóztam, nem volt hová akasztani.


Ha a 3. sorban még minden lszívbe teszünk 11 erp-t is, akkor a végén egy jó kis kígyónk lesz, amit ha összetekerünk virággá és összevarrjuk, esetleg egy szép gombot teszünk a közepébe, akkor lesz egy spirálvirágunk.

Sokat csináltam már, a legváratlanabb emberek csaptak le rá, jó ajándékba is adni :) Van aki táskadísznek, van aki kitűzőnek használja.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése