2013. október 25., péntek

Taneszköz by pynky

Amikor a tanítóképzőbe jártam, azt erősítették bennünk, hogy bármiből lehet taneszközt csinálni, csak kreatívnak kell lenni... Ruhacímkétől a nejlonszatyoron, pillepalackon át a lejárt naptárig minden felhasználható.

Itt van ez a (szerintem szörnyen giccses) dobókocka, már kidobásra ítéltem. De Juli hazajött, hogy az adygimnáziumos matek feladatsoron gondolkozott, és elkezdte magyarázni... Mások gondolkodását sokszor megértem ;) de ha matekról és más logika megértéséről van szó, akkor kell a szemléltetés. Úgyhogy elővettük a dobókockát, meg a horgolós dobozból a fekete gombostűket és meghallgattam mit is gondolt ki a lányom.




Szuper a logikája, mondhatom! Aztán továbbsegítettem a gondolkodásban és rájött a helyes megoldásra. Az egész kb. 10 perc volt, de megérte, az biztos.



(Ilyenkor azon gondolkodom, hogy mi van azokkal a gyerekekkel, akiket a tévé elé ültetnek és nem kérdezik meg őket a szüleik hogy segíthetnek-e... Ezt nem vitaindítónak szánom, csak szomorúságot és sajnálatot érzek.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése