2014. január 31., péntek

Új mánia, a körmellény

Szerintem 3 hónapja azt sem tudtam hogy létezik olyan hogy körmellény. És ha tudtam volna se kezdtem volna neki, mert elég nagy projekt...

De az egyik FB csoportban megláttam egy szépet, ami egyszerűnek is tűnt, és kedvet is kaptam hozzá. Egy jópofa gombolydás fonallal kezdtem, ami a boltban beugrott a kosaramba, pedig nem is a stílusom...
De a lányomé annál inkább... Ezért elkezdtem neki...

Ez volt az, a neten található képekből gondolom, hogy rengeteg más horgolósnak is megtetszett :)

A fonal: összesen 2,5 gombóc fogyott el, egy az Alize Cotton Goljának 4146-os színéből, 1,5 a 236-os kékből. A boltban nézegettük még, hogy jó lenne hozzá a 612-es neonzöld... Egészen más színhatással, de jól nézne ki. Ha tudnám hogy valaki megveszi, tuti kipróbálnám! 4-es tűvel horgoltam.

Bizonyíték Juli kékségére :D

Félútig könnyű és haladós volt a munka:





Félúttól egyre nehezebb lett: 1 órás sorok, tömény unalom... Sokszor tettem le, hogy a másikat csinálhassam, ld. lejjebb :)





És ez a vége, szerintem gyönyörű. A végén a pikós sor telitalálat, nagyon feldobja az egészet. Erről nem csináltam közelit, de még pótolhatom...


Nálunk mindenből legalább kettőt kell venni/készíteni, mert a Kistesónk erőteljesen kiáll a jogaiért. Ezért Emmának is készült egy, más mintájú körmellény.

Fonal: szintén Cotton Gold, fél motring a 3557-es színből (a képen pont úgy van tekerve hogy a rózsaszínes rész nem látszik), és fél motring a 149-es fukszia színből. Ez a színösszeállítás pont az ő kedvence :)

Tű: szintén 4-es.

Egy másik mintát találtam az interneten, amit el is kezdtem, de valami miatt (talán a fonalvastagság?) nem lett jó, mert nagyon fodrozódott. Ezért szoktatlan dolgot tettem: bontottam. És kútfőből horgoltam tovább. Szerintem jó lett, nekem tetszik :)





Az első próba és mérföldkő, a karkivágás. Nekem nagy dolog, mert ezen már több félbehagyott projekt bukott el :P





Ez a kész móka. Láthatóan fárasztó volt a blokkolás (különösen a végén a szirmok), azért lett ilyen ovális. Most szárad...





Tapasztalatok: nem gondoltam volna, hogy egy ekkora munkát be tudok fejezni, úgyhogy nagyon büszke vagyok magamra.
Aztán: azt hiszem mégis megnézem a fonalszükségletet legközelebb, és ha túl sok akkor hanyagolom a mintát :D :D
Nagyon szép és haladós a mellény, csak a vége nagyon unalmas. Legközelebb majd kitalálok valamit hogy ezt ellensúlyozzam. (Most a gyerekek lelkesedése is segített...)

Nagyon sok körmellény-mintát találtam az interneten, sokat el is mentettem, mert nagyon jó ötletnek tartom.
És nekem nagy ötlet, ha másnak leesett rég, akkor ne mondja el: hogy bármilyen csipketerítő meghorgolható körmellénynek :D
(Eddig csipketerítő mintából csak kalapot csináltam :D








1 megjegyzés:

  1. Szépek a kész darabok :) A karkivágást elárulod hogy csináltad?Eljutsz egy darabig, aztán próba hová kell, vagy van valami titka?Előre is köszönöm :)

    VálaszTörlés