2014. augusztus 23., szombat

Bambusz, úúúúúúúúúú...

Már egy ideje sejtem, hogy igazságtalan vagyok a bambusz fonalakkal... Tudom hogy vannak olyanok, akiknek egyenesen kedvenc. Szilda barátnőmnek pl. nem tudom melyik gyártó melyik fonala, de imádja.

Én először egy hatalmas ál-SBS kendőt horgoltam bambusz fonalból, az volt az első nagy munkám. És hát... kb. vért izzadtam és vöröslő fejjel csapkodtam földhöz... Az, hogy szétváltak a szálak (ja, ezt politikailag korrekten azt hiszem úgy hívják hogy "laza sodrású"), hogy állandóan szétcsúszott a kétráhajtásos pálcáknál a már elkészült "fél" öltés... Ez annyi gombóc fonalnál már agyrém. Az hogy a végeredmény egy hideg, csúszós valami lett, már csak hab a tortán. Persze szoktam viselni, és szép is mert fényes, és hűvös ha meleg van. De enyhén szólva nem lett szerelem.

A lentebb írt Sihlau kendőt mégis egy bambusz fonalból gondoltam elkészíteni, de gyorsan fel is adtam. (Itt részleteztem valamennyire.)
Az, ahogy a fonal a "buborékok" "súlyától" szétcsúszott, és nagy lyukak rondították a munkát, kizárta hogy Bamboo Fine-ból készítsem el a mintát.



De én ugyebár egy "erőszakos, megbizonyosodós faék" típus vagyok, ezért kipróbáltam a fonalat más, tömörebb mintán is. A jó kis nagyimintát vettem elő a tarsolyból, azok közül is a drops-os sima egy változatát (ami ugyanez, csak a széleken 4 db krp van mindig - annak a mintáját most nem találom, hiába keresem).
Nagyon érdekelt, hogy ez is "szétnyúlik"-e vagy megtartja magát.
Éééééés: győzelem, mert úgy tűnik ez a minta jó ennek a fonalnak. Szerintem szép, van tartása, jól kiadja a színeket. Azt hiszem erre a mintára fogom elhasználni a 4 gömböc fonalat.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése