2014. augusztus 22., péntek

Sihlau-próbák

Kedves Zsu barátnőm mintája a Sihlau kendő, amit az egyik FB csoportban mutatott, nagyon megtetszett. Gondoltam kipróbálom.
Meg akartam venni, de gerillamód: mire odanéztem, már ott is hevert az e-mail fiókomban, mint kedves ajándék. Köszönöm itt is, mert nagyon jólesett ez a figyelmesség és szeretet!

Elkezdtem a mintát, és szokás szerint jobban értettem a rajzot, mint a leírást... Nem tudom, biztosan azért, mert angol leírások silabizálásával tanultam horgolni, a magyar értelmezésével nehezen bírkozok. (Van más nyelven is leírás!)

Volt tavaszról egy adag Alize Bamboo Fine, ilyen színben (ezt magamnak választottam, gondoltam hogy pont én vagyok).
Próba szerencse alapon belevágtam, bár volt már egy (azt hittem) soha véget nem érő (küzdelmes) projektem a bambusz fonalakkal... Akkor megfogadtam, hogy sohasohasoha többet (csúszott, szétvált, nehéz volt...)

Most mégis megpróbáltam, de az eredmény ismét lelombozott. A fonalnak (szerintem) nincs elég tartása ahhoz, hogy "megtartsa" a mintát: a beleöltéseknél szétnyílik, a "buborékok" (ami Zsu szerint szirom ;) ) egyenetlenek és elállnak... (A mintát a felső részen már ne nézzétek, mert elrontottam a szaporítást, de mindegy is mert lebontom :D )






De a minta nagyon érdekelt, ezért megpróbáltam egy vastagabb fonalból, hogy milyen. Ez egy türkiz, "valahonnanvett" vastag pamutfonal, kb. olyan hogy felsőt horgolnék belőle. Kendőnek talán túl vastag, de mivel ez a kendő nagyon légies és szellős, ezért gondoltam hogy egy "masszív" fonalat is elbír.




A harmadik és eddig utolsó próba a Cablé fonallal volt, a vékonyabbikkal. Juli osztályfőnökének gondolkodtam valami ajándékon, és azt hiszem ez lesz.
Kezdéskor kis tűt választottam hozzá (3), közben váltottam, mert mindig kicsúszott a hurokból. Jót tett, mert a munka is lazult. Ez a fonal, bár vékony, elég kemény, nem tudom ez fog-e változni mosás után.
(Kedvenc kendőgyártóm mesélte nemrég, mivel vonják be a fonalakat, amik mosáskor eltűnnek szerencsére.)





A kendő leírása megtalálható a Ravelry-n.



Eddig jutottam, remélem hamarosan kész művet is mutathatok... Bár jön a szeptember, a munka hónapja! (És a XIII. kerületi Babahordozó Klubban a Sport hónapja! Figyeljétek a kiírást!)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése