2016. június 2., csütörtök

Kapcsolatok - napi EMK sorozat

Van egy időszámítás az életemben (e.ó. = EMK óta :D ), ahonnan mérem hogy valami visszavonhatatlanul megváltozott. Először "kis valamik", aztán nagyobb volumenű dolgok is.

Az egyik legfontosabb hozadéka annak hogy EMK-t tanulok és használok az emberi kapcsolataimban bekövetkezett változás.

Az elején sok olyat hallottam a tréneremtől, amitől ha nem lett volna kifizetve a tanfolyam, vettem volna a kalapom és húzok el... Olyanokat, hogy "más érzéseiért nem vagyok felelős", meg "mindenki a saját érzéseiért felelős", meg "nyertes-nyertes helyzet"... Naperszejóvanhaggyá'má'!
(És ma pont ezeket a mondatokat mondtam ki valakinek akivel beszélgettem...)

Aztán hallottam videóról Marshalltól olyat, hogy "van választásod"... meg hogy "caw, caw, caw"...
("Mert hiszek abban, hogy mindenkinek joga van táncolni és énekelni,
   Még akkor is, ha úgy mozog, és olyan hangon szólal meg mint egy törött   szárnyú varjú.")
És maradtam az EMK-nál, mert életemben először láttam hogy nincsenek felém záporozó ítéletek és azt is megláttam hogy az a törött szárnyú varjú én vagyok. És valaki végre egyszer azt mondja, hogy természetes hogy repülni/táncolni/énekelni akarok. És megmutatja hogy kell... és én látom, hogy neki is siralmasan megy néha, de belefér mert ugyanolyan ember mint én... Köszönöm, Marshall ezt a tapasztalatot. (És másoknak is ezt.)

Ez volt a bevezető :D

Kapcsolat.
Ja... még azt is hallottam hogy az EMK lényege az "őszinte szándék a kapcsolatra"... Ez is megfogott. Hogy nem muszáj mindenkivel jóban lenni? Nem várják el a puncsolást? Na, akkor ez egy "jó hely"...

De... "sajnos" az a fránya "őszinte szándék" azt is tudja tenni hogy nincs... És akkor mit csinálsz, ha valóban őszinte vagy (magaddal!)? Odébbállsz... Ami azért nem annyira kellemes (neked), és lehet hogy felismered: most nincs szándékom. (És azt hogy eddig másképp éltem és ezek szerint csomó kapcsolatom nem volt őszinte...)

Megváltozik a kapcsolatok minősége.

Ma egy szívemnek kedves ismerősömtől kaptam egy zacskó mángoldot. Kevesen tudják hogy szeretem, ő fejben tartotta és hozott. Mert találkoztunk és mert éppen nő a kertjében - ennyire egyszerűen. (Ő tanulja az EMK-t.)

Mángoldos újkrumpli


+ karfiol



Mit kapok ebből? (Nagyon örültem, mert) figyelmet, szeretetet és valódi szándékot a kapcsolatra. (Köszönöm!)
És én ezt az embert 3 hete úgy legyaktam és leordítottam a valódi kapcsolat szándékával hogy zengett az étterem. (Zsiráfsikoly...)

Megváltozik a kapcsolatok minősége...
Egyik barátom mesélte nemrég másoknak, hogy először agylobot kapott attól hogy érzések-szükségletek szintjén beszéltem hozzá, aztán valahogy beleszokott és sokkal később elkezdte megérteni majd még sokkal később magán is nézegetni hogy is van ez. (És amióta ezt teszi minőségibb kapcsolata van saját magával.)
/Magam vagyok a változás amit a világban látni szeretnék ;) /

És hoz nekem Győrből Fanta Zérót, mert tudja hogy szeretem, és örömet akar okozni. Megint az őszinte szándék a VALÓDI kapcsolatra...

Nem tudom értitek-e amit mondani akarok...
hogy ha azt akarom hogy engem lássanak és szeressenek annak aki vagyok (ha bunkó, ha idegesítő, ha agresszív, ha ...), akkor nekem is ezt "kell"* (itt olyan értelemben használom hogy érdemes) tennem másokkal...

És amikor eljutottam oda hogy ítéletek, előfeltételezések nélkül tudok a másikra nézni, akkor érek körbe és tudom magamat is így látni. Azután se biztos hogy mindig, de már jó úton vagyok :)

És amikor itt vagyok, akkor rájövök hogy a VALÓDI emberi kapcsolatok számítanak... azok akik engem így és pont így szeretnek, akiknek oké vagyok. Akiknek nem, azok boldogan lehetnek mással, nem kell velem lenniük... Ezt a magam nevében írom, de mindenkire igaznak gondolom.

Szóval hogy baj-e, ha a nemtudommilyen csoportban leordítják a hajad mert vettél egy huszadik kendőt? Miért lenne?
Van valódi kapcsolat köztetek? Dehogy...
Van neki szándéka téged igazi VALÓDban látni? Dehogy...
Van neked kedved utánajárni hogy miért volt veled olyan amilyen? (Általában) dehogy...

Akkor? Kell-e energiát fektetni bele? Dehoooogy ;)

Amikor tegnap valakinek igent mondtam egy olyan terápiás időpontra, ami nekem valójában nem ideális, akkor elgondolkodtam miért volt. (Hiszen olyat tettem, amit nem akartam szívből, ami fura. És mivel tudom hogy mindent valamely szükségletünk kielégítéséért teszünk, keresni kezdtem a szükségletet.) Eljutottam a végén arra, hogy azért vállaltam így is, mert vele (csak pont vele csak ott és akkor) van szándékom a kapcsolatra. Valóban. És ezért megteszem. Azt hiszem ezt nevezik mások flow-nak, én szeretetnek nevezem. Csak így, egyszerűen. Ennyire egyszerűen.

Ide kell írnom a végére (mert megjelenik az őszinteség, hitelesség és szeretet mint szükséglet), hogy igen: közben rájöttem és megtapasztaltam és elhiszem hogy a trénerem nem beszélt marhaságokat. Csak nekem volt sokkoló akkor és ott 6 éve amit hallottam. De nem lehetek elég hálás azért amit tanít nekem azóta is, pusztán azért, mert van őszinte szándéka a kapcsolatra velem ;)
(Köszönöm, Julianna!)

Én és Szentpéteri Julianna











*Ezt meg Rambala Évától tanultam: "a kellek csak a fejünkben vannak"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése