2016. július 5., kedd

Futni magam felé 7. - Szabadság és választás Napi EMK sorozat

A tegnapi napot nem írtam le, mert
1. nem volt időm. Később részletezem miért,
2. ki akartam próbálni ma is, és utána írni róla.

Hárman a fotelben
Szóval az 1-es ponthoz: nálunk vannak szabályok, korlátok és határok, ezek között próbálunk mindannyian mozogni. Van egy aspergeres családtagunk, akinek a határok határozottabbak, és vagyok én akinek vannak sziklaszilárdak (pl. "ne nyúlj a konnektorba!") és rugalmasak (pl. "reggeli előtt nem eszünk csokit"). Ebben lavíroznak a gyerekeink, több-kevesebb sikerrel, néha beleakadva a szövevényekbe, de eléggé eredményesek...

És az is van, hogy rendszeresen újra lefektetjük a szabályokat, hiszen változnak a körülmények, akkor a szabályok is változnak. Ilyen például a napirend. Ami legyen kellően rugalmas, de legyenek benne olyan fix pontok, amihez tartjuk magunkat. Ilyen pl. a du. 1 körüli ebéd, a 2 és 4 közötti csp (csendespihenő). A változó rész attól változik, hogy éppen ki van itthon, és kinek mik a szükségletei. Amikor múlt héten Julival voltam kettesben, akkor sokat dumáltunk, sokat kártyáztunk, sokat olvastunk és sokat lógtunk az interneten. Ezen a héten mindketten itthon vannak, és egész másképp kell elrendezni az "időt": mindenkinek jusson saját idő, legyen közös idő, legyen ebéd, végezzük el a feladatokat és még társasozzunk is... Ezt elég nehéz összehozni...

Mivel törekszem egy "és" megoldásra, azt találtam ki, hogy sávokra osztjuk a napot és beleteszünk mindent amit kell. Szerintem jól sikerült, bár néha emlékeztetni kellett rá a lányokat... főleg a gépidő végére...

Na, de vissza a 2. ponthoz: volt a Szekrényajtóval a kellemetlen fűkaszás élményünk... na, ezért meg az unalmasság miatt sem volt kedvem kimenni másnap futni... Találtam egy olyan Zumba videót, ahol több oktató teljesen különböző videója volt összevágva, kb. fél óra hosszúságban.
Jártam régebben Zumbára, szerettem is és át is mozgatott, gondoltam most is beválhat...

Hát, vicces volt... A lányok a nappali szélére tolt fotelekben reggeliztek és nézték ahogy ugrálok és a reklámokat... :))))) A kutya elmenekült, ki a teraszra, főleg mikor saját stílusban nyomtam foci-karate-aerobik-zumbát :)))) De a lányok itt röhögtek leginkább...

Így semmi rémisztőt nem láttok

Őt nem kéne eltakarni, de ő (t)akarta
Tapasztalat: a vércukrom jó lett tőle, ahogy ma is. Ezért megtartjuk ezt a mozgásformát. És tényleg levonhatom a következtetést hogy nekem a cardio mozgások jót tesznek. Ma összeszedtem pár videót, ami tetszett, holnap azokra fogom ropni. A hangszórót is feltöltjük, mert ma túl halk volt a zene a laptop hangszórójából... Bár így is remekül hallottuk a Somat reklámot a videó 2-3 szünetében...

Buli után a munkát is elvégeztük (mosás)

És jött a szórakozás: DIXIT
Mivel lejárt a gépidőm, az EMK-s részt este pótolom a mai nap maradékával :)))) És persze itt köröznek körülöttem a lányok... nem tudok koncentrálni...
[Amikor ezt tapasztalom, akkor türelmetlen vagyok mert időre és nyugalomra volna szükségem, ezért azt kérem magamtól, mondjam meg hajlandó vagyok-e este megírni az EMK-t felét a bejegyzésnek. Igen.]

Akkor este :)

Most kártyáznom kell... halaszthatatlanul...








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése