2016. augusztus 14., vasárnap

Hulló-csillag-lesen

Kép: nasa.gov

Hullócsillagot látni... nagy élmény. Szerintem. Az hogy kívánni is lehet, csak egy bónusz. Gondoltuk idén megnézzük. Olyan helyen van a telkünk, ahol nincs fényszennyezés, ezért ha tiszta az ég, csodálatos a látvány.


2:10 Beöltözve, előkészülve, ugrás a hálózsákba


Péntekről szombatra virradó éjjel jósoltak hatalmas hullócsillagesőt... Akkor nálunk erősen felhős volt az ég, ezért nem keltettem fel a lányokat.
Reggel elég csalódottak voltak, ezért tegnap éjszakára is beterveztük: ha tiszta lesz az ég, 2-kor felkelünk és kifekszünk szemlélődni.

Amikor csörgött az óra (fél 2), hát... gondoltam hogy elsumákolom, de aztán csak lejöttem és szétnéztem. Gyönyörű csillagos égbolt fogadott odakint, és vacogtató hideg (14 fok).

Felkeltettem a lányokat, Emma hajlandó is volt kimászni az ágyból és felöltözni. (Juli, mint kiderült valójában álmában mondott nemet.) Levittük a sötétben a nyugágyakat és a hálózsákokat és kifeküdtünk csillaglesre.

2:10 Tényleg nincs fényszennyezés

Először csak vártunk, aztán percenként sikítoztunk "ott van!", "nézd!", "láttad?!" Nem értek a hullócsillagokhoz, de többfélét láttunk: volt amelyik hosszan siklott lefelé, volt amelyik gyorsan elizzott, és volt amelyik felvillant - eltűnt majd újra felizzva lesiklott. Nagyon érdekes és élményteli volt. Nulla befektetéssel.
Sokat-sokat láttunk, és ez hatalmas öröm volt mindkettőnknek.

Sajnos az élményről nincsenek képeim, de aki elhiszi, menjen ki ma éjjel is.

4:15

5:15

Elic nem értette miért csatangolunk éjszaka... jól szét is szedte a kint felejtett szemeteszsákot

Pára a völgyben

Pára kicsit feljebb, a hegy előtt

Emma végül kint aludt (ő feküdt a kényelmesebb nyugágyban), én fél 6 körül bejöttem a házba. Bent majdnem 10 fokkal melegebb volt, ami nagyon jól esett (bár kint sem fáztam).

Ajánlom mindenkinek ezt az olcsó és különleges piknikezést, megéri!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése